Autorizovaný prodej a pronájem čtyřkolek a motocyklů CFMOTO a GOES

NOVĚ - Pronájem skútrů pro oprávnění "B" nebo "A1".

Na všechny stroje CFMOTO nyní poskytujeme záruku 5 let.

Čtyřkolka GOES TERROX 1000 a GOES TERROX 500

Značka GOES, která formovala čtyřkolkový svět od nultých let tohoto století, má už tedy velmi dlouhou tradici. Vznikla ve Francii a přinášela na trh straší techniku zejména od CFMOTO ve vlastním designu. S tím je ale konec, i když vlastně ne tak docela. Nedávno totiž společnost CFMOTO koupila značku GOES a udělala z něj jednu ze svých značek. Začalo to nejdříve použitím osvědčené techniky u jednoválcové 450 a 520, ale pak nám GOES v Miláně vyrazil dech dvěma zbrusu novými koncepty pětistovky a litru. No a neuplynul ani rok a já sedím na tiskovce, kde tyhle mašiny uvidím naživo a hlavně se na nich i svezu!

Čtyřkolka Goes Terrox 1000 a Terrox 500

Design

O designu můžeme mluvit společně pro obě kubatury. Čtyřkolky jsou si hodně podobné a vystihují je dvě slova – offroad a práce. Přední masku s logem GOES doplňují LED světlomety značky OSRAM, podobný design najdete i vzadu. GOESy se prezentují jako pracovní stroje – rovná maska s navijákem v sérii a kola posunutá dopředu zajišťují nájezdový úhel 80 %

Litra od pětistovky rozeznáte i z dálky hlavně podle kapličky před řídítky, která ukrývá velký 8″ barevný displej, podporující Apple Carplay. Viditelnost je příkladná i na slunci, skvěle graficky znázorňuje všechny údaje, které potřebujete k jízdě a nastavení čtyřkolky. Ani pětistovka na tom ale není špatně a má na řídítkách velký displej, který přehledně zobrazuje základní údaje, především pak otáčky, rychlost a nastavení náhonu 4×4.

Design pro práci i offroad

Všechny mašiny budou dostupné nejen v homologaci T3b, ale také L7e, což znamená, že budou mít bílé registrační značky a můžete s nimi i na dálnici. K tomu je ale vhodné mít zadní diferenciál, který je zde standardem. Jezdec tak může z pomyslné jednokolky, která je navíc šetrná například k trávníku v parku, přepnout na uzavřený zadek, připnout přední diferenciál a ten navíc uzavřít. Těžko ale budete hledat terén, ve kterém takový pohon využijete.

Oba stroje mají pokročilý CVT variátor, který pochází z dílen GOES. Ten je spojený s převodovkou, která se ovládá pákou na pravé straně a speciální úprava zajistí, že vždy zařadíte rychlost bez námahy. A opravdu to funguje znamenitě, i u nového stroje nebyl žádný problém s řazením. Velmi příjemné. Avšak abyste zařadili, musíte mít sešlápnutý pedál brzdy. Tu můžete ovládat páčkou na levém řídítku, nebo právě pedálem. Je tu samozřejmě i mechanická parkovací brzda. Převodovka má vpřed klasikou rychlost a redukci, zpátečku, neutrál a parkovací polohu, tedy nic, co bychom neznali z jiných strojů.

Čtyřkolka Goes Terrox 1000 jede po lesní cestě do kopce

Čtyřkolka Goes Terrox 1000 stojí na zelené louce

GOES Terrox 1000

Tak a teď už se na to podíváme zostra. Tahle mašina je na první pohled velká, opravdu robustní a má na sobě spoustu zajímavých detailů. Mě na první pohled zaujaly ovladače na řídítkách – přehledné, jednoduché a hlavně intuitivní. Navíc jsou podsvětlené! Takhle to má vypadat! Ovládat s nimi můžete velký TFT displej a náhon 4×4. Ve vybavenější verzi „Limited“ k tomu máte ještě vyhřívané rukojeti a sedlo. To je mimochodem na obou verzích litra velmi komfortní, extra vysoké a navíc ušité z materiálu, který neklouže. Celkově je posez na čtyřkolce GOES rozmazlující, sedlo je celkem vysoko a vše je uzpůsobeno celodenní práci.

Skvěle je vidět na velký displej, který ukazuje všechno co potřebuju a samozřejmě si k němu můžu připojit i mobil. Zásadní je tu možnost nastavení do tří motorových režimů, které opravdu fungují. Čtyřkolka má po jejich přepnutí zásadně jiný projev. Ale k tomu se dostaneme za jízdy.

Dvouválec, který má sílu i chuť se točit

Vás ale určitě zajímá, co se skrývá pod kapotami. Najdete tu litrový dvouválec do V třetí generace, který poskytuje výkon 90 koní. Ten se rád točí a disponuje hutný středem otáček. Je spjatý převodovkou, která – jak jsme již říkali – řadí přesně ať stojíte ve svahu, nebo na rovině, prostě snadno zařadíte a jedete. Stejné je to i s řazením náhonu. Je přehledný, uzávěrka zadního diferenciálu je na horní straně a vše ostatní zepředu.

Terrox 1000 můžete dostat v základní verzi, která je obutá na luxusních litých kolech, má naviják i veškerou další výbavu. Připlatit si ale můžete ještě za variantu Limited. Ta trochu odbočuje od práce a má nazutá kola s bedlocky, která drží pneumatiky na místě při extrémnější jízdě. Další nepřehlédnutelnou výbavou jsou plynokapalinové tlumiče, které fungují zejména při ostřejší jízdě a podrží vás i když se k mašině budete chovat hodně hrubě. Navíc jsou tu ještě vyhřívané rukojeti a sedlo, což jsme v horkém dni v Alpách po Kaprunem úplně neocenil. Verzi Limited navíc poznáte podle stříbrné masky mezi světly, která vypadá fakt luxusně.

Čtyřkolka Goes Terrox 1000 stojí v lese u jezera

Čtyřkolka Goes Terrox 1000 stojí v lese u jezera se psem

Snadný servis, maximální pohodlí

Zajímavostí jsou boční kryty na obou stranách čtyřkolky. Ty kompletně zakrývají motor a variátor. Na první pohled to je dost nepraktické kvůli servisu. Kryty lze ale snadno sundat rychloupínacím systémem a pod nimi se skrývá přístup ke všem kontrolkám a servisu obecně, motor je navíc víceméně čistý. Na vlastní kůži jsem si to vyzkoušel, když jsem to trochu přehnal s broděním a bylo třeba vypustit vodu z variátoru. Stačilo sundat kryt, povolit zátku a za pár minut už jsem byl zase v sedle. Tohle se nám moc líbí!

A jak se na ní jezdí? Je to doslova óda na výkon, pohodlí a dobrou ovladatelnost. Hned jak si sednete za široká řídítka, všechno vám perfektně padne do ruky. Ruce vám chrání velké blastery, na displej dobře vidíte a sedlo je dost měkké a pohodlné. Má navíc zajímavý potah, který prání pohybu. Je také výš umístěné a pocitově sedíte výš a máte větší přehled například při uklízení sněhu, nebo tahání nákladu.

Zábava, výkon a kontrola v jednom

Jiná písnička je to po přepnutí na sport. V tu chvíli je z motoru divočák, který reaguje na sebemenší stisknutí plynové rukojeti okamžitým vytočením a nástupem výkonu. Když to čekáte, je to náramná zábava, se čtyřkolkou můžete vyjíždět ze zatáček bokem, vyskakovat přes překážky a celkově blbnout co hrdlo ráčí, ale chce to už trochu rozumu a zkušeností. Pomůže vám samozřejmě i posilovač řízení, který si můžete nastavit do několika režimů a zároveň se sám adaptuje vaší rychlosti jízdy. Za celou dobu testování se mi nestalo, že by posilovač zbytečně ztuhl, nebo šel naopak moc zlehka.

Podvozek zdatně sekunduje výkonu motoru a i přesto, že má čtyřkolka poměrně vysokou stavbu (a světlou výšku 312mm!), nabízí skvělou odezvu od toho, co se vám zrovna děje pod koly. Snadno poznáte, kdy některé z kol ztrácí trakci, nebo kdy začne mašina klouzat. Máte tak dost času s tím něco udělat. K tomu se hodí brzdy. Ty jsou na všech kolech, dost účinné a hlavně se dobře dávkují a nemají jenom dvě polohy (brzdím/nebrzdím), jak bývá u některých levných čínských značek zvykem.

Čtyřkolka Goes Terrox 1000 stojí u stanu v kempu

Čtyřkolka Goes Terrox 1000 jede terénem po dvou kolech

Pětistovka za to stojí

Půllitr si zaslouží víc pozornosti – je lehčí, úspornější a dostupný v krátké i dlouhé verzi. Z dálky připomíná litr, ale při bližším pohledu je patrná subtilnější konstrukce. Pod kapotou má modernizovaný jednoválec spojený s variátorem CFMOTO, který nabízí solidních 40 koní. Na práci je výkon víc než dostatečný a zároveň si zachovává úsporný provoz.

Jízdu zpříjemňuje vysoké a pohodlné sedlo, u dlouhé verze doplněné o opěrku pro spolujezdce. Posilovač řízení sice není tak sofistikovaný jako u litru, ale funguje spolehlivě. Díky přední nápravě zarovnané s maskou má stroj nejen skvělý poloměr otáčení, ale i výborné nájezdové úhly.

Pětistovka dostala nové LED světla, robustní ocelové nosiče a užší stavbu, která zlepšuje průjezdnost terénem – oceníte to třeba v lese nebo na úzkých cestách. Je to čtyřkolka určená především k práci, ale s bohatou nabídkou příslušenství, která se bude dál rozšiřovat, se dá snadno přizpůsobit potřebám majitele.

GOES: víc než jen čtyřkolky

GOES také připravil zajímavou řadu oblečení a vybavení, které si už teď budete moct se čtyřkolkoou objednat. K dispozici jsou trička, helmy, bundy, rukavice a mnoho dalšího. Vše samozřejmě vyvedené v oranžové barvě, která je pro GOES typická.

Nových značek se na našem trhu samozřejmě občas pár objeví, ale něco, jako je GOES tu dlouho nebylo. Osvědčená technika, neotřelý design a hlavně specializace na práci. To všechno se zajímavou značkou a hlavně stabilním a zkušeným importem s desítkami let zkušeností. To znamená dostatek náhradních dílů i kvalitní servis kdykoliv a kdekoliv ho budete potřebovat. Finální ceny novinek vám brzy přineseme, ale už teď můžu prozradit, že GOESy budou za hodně zajímavé ceny a dočkáte se jich ještě letos! A my se už opravdu těšíme na pořádné testování těchto strojů, které vnáší svěží vítr do segmentu dostupných kvalitních čtyřkolek!


V případě dotazů nás neváhejte kontaktovat: +420 731 694 530, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., nebo využijte náš kontaktní formulář.